zaterdag 15 april 2017

De val

Daar stond dan een man met een zwaar gemoed
Hij had weinig anders dan fout gedaan
Zijn levenspad was bergafwaarts gegaan
Nu was-ie op een hemelhoog dak gaan staan
En dacht: als ik dit doe, dan doe ik het goed

Hij ging met zijn ene, toen met zijn andere voet
En gaf zich aan de zwaartekracht
Hij voelde de wind in zijn haar en dacht
De klap is hard maar de dood is zacht
Wel gek dat ik dan weer naar boven moet

Na een paar verdiepingen had hij een vraag
Hoe sterk is die gravitatiekracht?
In hoeveel seconden is het volbracht?
Want als men beneden te lang op me wacht
Gaat ook het toeschouwersaantal omlaag

De twijfel knaagde maar al te graag
Ik had moeten hangen, dan viel ik niet neer
Als ik zou branden dan rees ik wat meer
O jee, halverwege… Vang mij, o Heer!
Hij kreeg een raar gevoel in zijn maag

Inderdaad, op de helft, en zijn snelheid steeg
Dat volgt vanzelf uit de zwaartekrachtsleer
Er was niet langer tijd voor gefilosofeer
Dat moet dan maar een andere keer

FLATS!

Voorlopig is alles licht en leeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten