zaterdag 15 juli 2017

De Ankerman

Welkom, ik ben de ankerman
Mijn tekst luidt: goedenavond, wij zijn blij dat u weer kijkt
Dat een programma over niks nog zo'n publiek bereikt…
Tot straks, na de reclame dan
Hallooo, ik ben de ankervrouw
Ik zit hier om mijn mooie smoel, mijn borsten en mijn geur
En ook ben ik geruggesteund door onze directeur
Die duopresentatie wou

Ziezo, ik ben de ankerman
De onderwerpen van vandaag heb ik op dit papier
Een bloemencorso, de benzineprijs, en strandplezier
Ik weet er verder ook niks van
Hoihoi, ik ben de ankervrouw
Dat, en méér, en trouwens snap ik niet wat ik hier doe
Wel kan ik reuze truttig lezen van de autocue
En zijn mijn ogen giroblauw

Jawel, ik ben de ankerman
Ik lees een introductie voor het eerste onderwerp
En o wat ben ik heden strak gekapt, gebruind en scherp
Da's dan ook alles wat ik kan
- Oeps, ja, ik ben de ankervrouw
Er gaat dus eventjes iets fout - dat heb je met - techniek
We gaan nu, eh - ja - kijken naar een dia met muziek
Ik hoop - tot zo - misschien heel gauw

Enfin, ik ben de ankerman
Dan komen wij thans aan ons vaste diepteinterview
Dat ik in vijf minuten met een vragenlijstje doe
En overigens, wie is die man?
Hihi, ik ben de ankervrouw
Ik voer een telefoongesprek met de correspondent
Hij weet wel heel erg veel, maar toch een sympathieke vent
In wat voor hoofdstad zit-ie nou?

Kortom, ik was de ankerman
Als ik genoeg in beeld kom zit ik straks congressen voor
Of train politici in ongevaarlijk wederhoor
Zo raak ik pijlsnel boven Jan
Nou doei, ik was de ankervrouw
Het allerliefst wil ik hierna een eigen talkshow doen
Da's eigenlijk het meeste om de aandacht en de poen
Maar ook omdat ik van u hou.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten