zaterdag 26 augustus 2017

De zelfgeschreven rock&roll

Vanmorgen werd ik wakker - ik had overal pijn
Ik dacht, krijg nou de ziekte, geen idee wat het kon zijn
De dokter had de pest in, zei, ik weet niet wat je hebt
Maar voor je geld en moeite geef ik jou een mooi recept

Ik zei, nee, nee, ik schrijf het liever zelf
Wie lang gezond wil leven moet zijn pen de ruimte geven
Kom hier met dat papier ik doe het zelf

Op m'n werk had ik vervolgens met de chef een groot conflict
Ik zei, ik hoop dat je bij 't eten in je eerste broodje stikt
De man werd rood en paars en riep, met jou ben ik het zat
Nu maak ik je ontslagbrief want jij hebt je tijd gehad

Ik zei, hee, goed idee, weet je wat ik schrijf 'm zelf
Wie frank en vrij wil leven moet zijn pen de ruimte geven
Geef hier dat briefpapier ik doe het zelf

Ik scheurde naar huis maar werd gestuit door een agent
Die sprak, mijn snelheidsmeter zegt dat jij in overtreding bent
Ik zei, het spijt me brigadier ik dacht dat ik niet harder kon
Die grap werd niet op prijs gesteld, ik kreeg een beste bon

Ik riep, ik weet niet wat ik fout dee maar ik schrijf 'm liever zelf
Wie hard en snel wil leven moet talent de ruimte geven
Brigadier geef hier ik doe het zelf

Ik had dus wat te vieren en dat deed ik in de kroeg
Die avond werd ik
afgezeken
beroofd
mishandeld
verkracht
in de steek gelaten
en toen vond ik het genoeg
Ik lag opgebaard, daar was die dokter weer met een papier
Dat was mijn overlijdensakte - ja, geef maar weer hier

Ik help wel mee, RIP, ik schrijf alles altijd zelf
Wie eeuwig wenst te leven moet zijn pen de ruimte geven
Ik ben dood als een pier, zeg nou zelf
Ik ben dood als een pier, ik doe het zelf .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten